Marcel Ostertag

Kampuotas ir tiesus
Marcel Ostertag



Ryškiai raudona ir tekantis šilkas – modelis Franziska Knuppe pristatė 2013 metų pavasario–vasaros kolekciją "Mercedes-Benz" mados savaitės metu Berlyne.

Savo kūriniais jis norėjo moterims suteikti daugiau pasitikėjimo savimi. Šiam jaunam dizaineriui iš Miuncheno pasitikėjimo savimi nestinga, pavyzdžiui, demonstruoti savo paties modelius avint aukštakulnius.

Marcelis Ostertagas yra tai, ką tikrai galėtume pavadinti "self made". 33-jų metų kūrėjas yra to paties vardo prekių ženklo kūrybinės smegenys ir veidas ir yra priskiriamas prie sparčiausiai kylančių jaunųjų Vokietijos dizainerių. Tačiau Marcelis Ostertagas nepavadinsi jaunu prekės ženklu. Nuo pat įkūrimo 2006 metais, "Mercedes-Benz" mados savaitės metu Berlyne kasmet pristatoma nauja kolekcija, kuri sulaukia pasisekimo. Didmiesčio amazonės tiesiog dievina jo kuriamų drabužių urbanistinį charakterį, kuris kartu turi ir aukštosios mados prieskonį ir nė kiek neprimena pietų Bavarijos Alpių romantikos (Ostertagas užaugo Berchtesgadene). Atvirkščiai, dizaineris daugiau atsidavęs Miuncheno spindesiui. Čia jis gyvena, dirba ir semiasi įkvėpimo. Kurdamas jis nori suteikti grožį moterims, kurios dėvėdamos jo rūbus jaustųsi gerai. Ir jis tvirtai laikosi šio įsitikinimo.

Prieš savo žaibišką karjerą mados pasaulyje, Ostertagas turėjo kitą, taip pat su scena susijusią, aistrą: baletą. Tačiau dėl operuoto kelio, jam teko pamiršti šią svajonę. Po kelių metų bohemiško gyvenimo, mados studijos žymiajame Londono St. Martins koledže sugrąžino reikalingas discipliną ir ambicijas. Talentingas dizaineris bakalauro, o vėliau ir magistro studijas baigė aukščiausiu 1,0 su pliusu įvertinimu ir savo darbus pristatė "Lancôme Colour Award" Londono "Victoria and Albert" muziejuje ir Pekino mados savaitėje.
Turėdamas magistro laipsnį ir didelę madų patirtį (jau studijų laikais dirbo Paul Smith, Burberry ir Dunhill projektuose), Ostertagas grįžo atgal į Vokietiją. Gavęs paskolą, jis pristatė savo pirmąją kolekciją, 2008 metais laimėjęs "Karstadt New Generation Award", pasirodė spaudoje, sukūrė specialią "Karstadt" drabužių liniją ir gavo 60 000 eurų piniginį prizą – atspirties tašką kurti savo pirmąją kolekciją ir pristatyti ją 2009 metų Berlyno "Mercedes-Benz" mados savaitėje.
"Miele" mados ekspertai taip pat pastebėjo jaunąjį talentą ir pradėjo daug žadantį bendradarbiavimą. 2012 metais IFA parodos ("Internationalen Funkausstellung") metu Ostertagas jau trečią kartą pristatė išskirtinę "Miele Fashion days" skirtą kolekciją. Prieš dvejus metus visus sužavėjo jo modelis, skirtas "Miele Kleid" ("Miele" suknelė), prabangi raudonojo kilimo verta suknelė tapo visų metų IFA madų šou pažiba.

Vis tik Marcelis Ostertagas liko ištikimas savo meilei baletui. Daugelyje jo darbų jaučiamas tas ypatingas lengvumas, kuris primena šokančias balerinas scenoje. Banguojančios medžiagos, tokios kaip šifonas, aiškios linijos ir kruopščiai parinktos detalės kiek primena 70-ųjų ir 80-ųjų moteriškus modelius. Taip pat išradingai derinamos aukštųjų technologijų medžiagos ir natūralūs pluoštai, kaip sėkmingoje 2012 metų rudens–žiemos kolekcijoje: elegantiški raštuoti žalių ir rudų tonų kostiumai su švytinčiomis liurekso ir brokato detalėmis.
2013 metų pavasario–vasaros kolekcijoje Ostertagas, kuris visus savo rūbus siūna Vokietijoje, šalia kitų modelių pristatė nuostabią raudoną suknelę, pasiūtą iš spindinčio šilko, su aukštu kaklu ir rafinuotai atidengtais pečiais.
O jos pristatymu, visų nustebimui, pasirūpino pats dizaineris. Vilkėdamas raudona suknele, aukštakulnius, su barzda, skaistalais ir gėlių vainikėliu jis, skambant mados bendruomenės plojimams, atidarė savo šou. Bravo!

www.marcelostertag.com

Tekstas: Kim Leclaire